مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری, مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری |
|||
|
![]() مشتریسیستم CRM امکان مدیریت جامع بازاریابی را در حوزه های برنامهریزی، بودجهبندی، اجرا و اندازهگیری تاثیرات فعالیتهای بازاریابی فراهم میآورد. امکانات بی نظیری از جمله دسته بندی اطلاعات، توانمندیهای منحصربفرد در مدیریت کمپین، تحلیلهای روشنگر برای افزایش کارایی برنامه های بازاریابی، بالا بردن اثربخشی و پیگیری اهداف بازاریابی از جمله این امکانات است.برخی از امکاناتی که سیستم CRM در این حوزه در اختیار سازمان قرار می دهد عبارتند از:بخش بندی بازارCRM به سازمان اجازه میدهد تا بخش های هدفمند و دقیقی را در رده مشتری، شریك و مشتری احتمالی ایجاد كند. با تقسیم بازار به بخش های مختلف، ضمن کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات، سازمان قادر به ارائه محصولات و خدمات اختصاصی تر و در نتیجه جذابتر خواهد بود. طراحی و اجرای کمپین هابا CRM سازمان قادر خواهد بود کمپین های بازاریابی و برندینگ را بطور اثربخش برنامه ریزی، بودجه بندی و اجرا نماید. همچنین سازمان خدمات بهتر به مشتریان با ارزش خود بر می دارد را در بر دارد. بازاریابی رابطه مند، فرایند مستمر جهت شناسایی و ایجاد ارزشهای جدید برای مشتریان است که در آن منافع دو جانبه مورد توجه قرار دارد و این منافع در طول دوره عمر مشتری با او تقسیم می شود.بری (1983) بازاریابی رابطه مند را جذب، نگهداری و افزایش روابط با مشتریان تعریف کرده است. بنابه تعریف بری و پاراسورمن (1991) بازاریابی رابطه مند عبارت است از جذب ، توسعه و نگهداری روابط با مشتریان. به عقیده مورگان و هانت (1994) بازاریابی رابطه مند اشاره به تمام فعالیتهای بازاریابی در راستای برپایی، توسعه و نگهداری مبادلاتی سودمند دارد و بالاخره از دیدگاه گرون روس (1996) بازاریابی رابطه مند عبارت است از شناسایی، نگهداری و افزایش روابط با مشتریان و دیگر ذینفعان در منافع؛ به طوری که اهداف تمامی طرفین درگیر تامین شود.(20،21،22)بازاریابی رابطه مند، نگهداری مشتریان و توسعه روابط و جذابتر کردن هر چه بیشتر نرم افزارSPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. بر اساس نتایج پژوهش ، استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری در موسسات مالی (با میانگین رتبه ای 157/43 ) در سطح معناداری 95 درصد بیشتر از بانک های دولتی (با میانگین رتبه ای 136/394 ) می باشد و از سویی ضریب همبستگی بین مدیریت منابع انسانی و مدیریت ارتباط با مشتری که برابر با 0/716 (در سطح معناداری 95 درصد ) معنا دار می باشد این امر حاکی از این ارتباط مثبت و قوی بین این دو مقوله می باشد. در زمینه مقایسه سطح رضایتمندی مشتریان و تمایل انها به سپرده گذاری در بانک ها و موسسات مالی تفاوت معناداری مشاهده نگردید. بر این اساس توصیه شده است به منظور ارتقای فرهنگ مشتری مداری مهندسی مجدد، تحقیقات بازاریابی ، مدیریت شکایات مشتریان در کنار پیشنهاداتی جهت صحیح منابع انسانی در زمینه های گزینش ،آموزش، حمایت و سیستم پرداخت مدنظر قرار گیرد..شهرکی علیرضا3 و دیگران (1388) تحقیقی تحت عنوان بررسی سیستم مدیریت ارتباط با ).قدمهبه عنوان اثرات رکود 2008-2009 به امید کاهش [1] ، زمان مناسبی برای ارزیابی است، اقدامات موسسات مالی برای حفظ مشتریان در طی این دوره آشفته را توسعه داده است. هدف از این مقاله ارائه خلاصه ای از برخی از ابتکارات افسران معتمد بانک به عهده گرفته شده به جو این دوره است.قبل از رکود، افسران اعتماد در حال حاضر به چالش کشیده بودند برای حفظ روابط مشتری مثبت به وسیله تقاضای مقررات بیشتر ناشی از پاسخ قوه مقننه به جنگ علیه ترور است. به عنوان مثال، قانون میهن پرستی نیروهای موسسات مالی به نیاز مشتریان تعدادی از اسناد جدید و پیچیده که به امضا رسیده بودند و ارائه افشا مالی شخصی است. علاوه بر این، مقررات اخیرا اجرا شده از خدمات فدرال و کمیسیون بورس و اوراق بهادار موسسات مالی را مجبور به توسعه و پیاده سازی سیاست های داخلی و روش هایی که اغلب منجر به بیگانگی و ناامیدی مشتری می شود کرده است. مثال دیگر: در برخی از مناطق مانند کالیفرنیا، آن برای مشتری به ![]() مشاهده پست مشابه : گزارش کارآموزی شرکت صنعتی نیرومحرکه [ شنبه 21 شهريور 1394 ] [ 17:26 ]
[ ali ][ بازديد : 301 ]
آخرين مطالب ارسالي
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
صفحات سایت
تعداد صفحات : 13
|
||
[ سرویس وبلاگ دهی][ طراحي : قالب سبز] [ Weblog Themes By : GreenSkin.ir] |