مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری, مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری | |||
|
می تواند ببیند که آیا صورتحساب پردازش شده و یا محصولی ارسال شده است یا خیر. اگر به کارمندانتان این امکان را بدهید که بصورت مستقیم به این اطلاعات از طریق نرم افزار CRM دسترسی داشته باشند، می توانند با سرعت بیشتری به مشتریان پاسخ دهند. اعتبار و اعتماد کسب و کار شما نزد مشتریانتان حفظ خواهد شد زیرا آنان مشاهده خواهند کرد که بصورت مداوم خدماتی با کیفیت بالا به آنها عرضه می شود. در طولانی مدت، این تجربیات مثبت تبدیل به افزایش وفاداری مشتریان خواهد شد و آنها نیز از شما نزد دوستان و همکارانشان به نیکی یاد خواهند کرد. در ۲۹ ماه می امسال، مایکروسافت با انعقاد قرارداد شراکت بلندمدت با شرکت رقیبش salesforce.com دنیای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM را شگفت زده کرد. ساتیا نادلا مدیر اجرایی مایکروسافت و مارک بنیوف رییس و مدیر اجرایی Salesforce.comدر یک نشست خبری در ۲۹ می شرکت کرده و آغاز شراکت جدیدشان را اعلام کردند. این دو شرکت اعلام داشتند که شراکت سرمایه غیر لازم هدر داد .در این ضمن تعهد و همکاری کارمندان و تربیت صحیح آنها نقش اساسی دارد و سکوی پرتاب خوبی به سازمان در رسیدن به سطح CRM مطلوب است .البته پر واضح است که تغییر، مستلزم یک سری تلاشها یی است تا باعث شود، تا تغییر صورت بگیرد مثلا" از پیش فرضهای آنها می توان:ایجاد محیط تغییر ، رهبر تغییر ، موفقیت تغییر وغیره را نام برد.زیرا کارمندان مدت مدیدی ، با یک روش مشخص کارکرده اند ولی اکنون می خواهیم آنها را از روزمرگی خارج کنیم.که این امری زمان بر است ونیاز به مدیریت تغییر دارد . که در حوزه خود قابل بررسی است و این تغییر باید در بخش فروش شرکت باید خیلی سریعتر و ساده تر صورت بگیرد . زیرا که وابستگی شرکت به این بخش از سایر بخشهاست .وتعهد به تغییر ضامن بقای سیستم CRM بهتر است .● هزینه یک سیستم CRM چقدر است ؟تحقیقات اخیرا" انجام شده بر روی این مسئله که؛ شرکتها چقدر صرف یک سیستم CRM انجام می دهند ؟نشان داده که بیشترین مقدار برای یک سیستم (influencers): افرادی که به واسطه مشاورهها و راهنماییهایی که میکنند روی نتیجه فرایند خرید اثر میگذارند. مثلا طراحان در انتخاب مواد مصرفی، و یا متخصصان نرمافزار در انتخاب عرضه کننده سخت افزار، نقش مهمی دارند.3- خریداران: افرادی که اختیار و مسئولیت رسمی، در انتخاب عرضه کنندگان و تنظیم شرایط خرید دارند. 4- تصمیمگیرندگان: در واقع انتخاب عرضه کنندگان با این افراد است و افرادی هستند که از قدرت رسمی خود برای دادن نظر مساعد نسبت به یک عرضه کننده استفاده میکنند. بعضی وقتها کسی که بودجه را در اختیار دارد، تصمیم گیرنده است و بعضی وقتها هم یک طراح محصول به خاطر تجربه مثبتی که در قبل، از استفاده محصولات یک عرضه کننده خاص دارد، تصمیم گیرنده میشود. 5- دروازهبانها (gatekeepers) : افرادی که جریان اطلاعات را از عرضه کننده تا رسیدن اعضای واحد تصمیمگیری کنترل میکنند. مثلا منشی دفتر مدیر فنی. (Arjan J.Van Weel ، 2002، 44)سازمانهایی که در ارائه 10000 كاربر تمام وقت راهحلهای ميزبان در صفحه را دارا نمیباشد. من مايل به نظريه راهحلهای ميزبان به عنوان راهحلی عملیتر در كارهای كوچك و متوسط هستم.Joshua Greenbaum، تحليلگر Enterprise Applications Consulting در شهر بركلی كاليفرنيا گفت، سرويس ميزبان به نظر میرسد كه در پايگاه نصب SAP مورد هدف قرار میگيرد، كه بايد به كوششهای متوالی شركت با رقبايی كه مشتريانش را به سرقت میبرند، كمك و مساعدت شود.او ذكر نمود كه SAP با فروشندگان سيستمهای CRM ميزبان كه شامل شركت اوراكل میشود، در جانشينینرمافزار CRM شركت SAP با تلاش و كوشش زيادی مواجه میشود. Greenbaum افزود كه SAP نيازمند دفاع از آن است.برای برآورده ساختن اهداف مدیریت بر ارتباط با مشتریان به تناسب نیاز و همچنین میزان دسترسی به امكانات، از ابزارهای مختلفی استفاده می گردد. به عنوان مثال در برخی از سطوح تجارت، این كار با ورود دستی اطلاعات مربوط به مشتریان در دفاتر انجام می گردد. تمام متریک های کلیدی فروش که از سیستم CRM بدست می آید
[ چهارشنبه 25 فروردين 1395 ] [ 7:24 ]
[ ali ][ بازديد : 183 ]
آخرين مطالب ارسالي
چقدر و چه وقت به مشتریان تخفیف بدهیم؟ تاريخ : پنجشنبه 11 دی 1393 چطور از بازاریابی افراطی جلوگیری کنیم؟ تاريخ : پنجشنبه 11 دی 1393 سه استراتژی برای ایجاد وفاداری در مشتریان تاريخ : پنجشنبه 11 دی 1393 قیف فروش تاريخ : پنجشنبه 11 دی 1393 اهداف CRM تاريخ : پنجشنبه 11 دی 1393 نرم افزار مديريت crm تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 مدیریت ارتباط با مشتری و چهار عنصر بازاریابی تاريخ : شنبه 11 ارديبهشت 1395 رضایت مشتری با استفاده از حامل های کم هزینه تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 نحوه استفاده از نرم افزار crm تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 آیا سیستم CRM شما به افزایش فروش کمک کرده است؟ تاريخ : يکشنبه 22 فروردين 1395
صفحات سایت
تعداد صفحات : 13
|
||
[ سرویس وبلاگ دهی ][ طراحي : قالب سبز ] [ Weblog Themes By : GreenSkin.ir ] |