مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری, مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری تولید انبوه را ابداع کرد،تمرکز ما بر روی محصول است.تمرکز بر افزایش بازدهی و کاهش هزینه ی هر واحد بوده است.تمرکز بر الصاق مشخصات محصولات ، هماهنگ شدن ساختار مدیر...
|
|||
|
![]() دهد.به عبارت دیگر اطلاعات بازاربین الملل مانع عمده ای برای شرکتهای صادراتی و غیر صادراتی است.مطالعات در گزارش ادبیات که فاقد اطلاعات اند یا اطلاعات کافی ندارنددر بازارهای خارجی یکی از دلایل قابل ذکر معمول برای جلوگیری شرکتها از صادرات است.(تسفوم و لوتز2006،لئونیدو2004،سیلوا و روکا2001).پیشینه تحقیقتوانایی موفقیت برنامه های صادرات به توانایی مجموع مناسب و اطلاعات معتبر در باره بازارهای بین المللی بستگی دارد.(مورگان 2003).بدون درک عمیق بازارهای خارجی ،شرکت قادر نخواهد بود برنامه های بازاریابی صادرات موثر و کارایی را توسعه دهد.بنابراین آنها باید سیستم اطلاعات بازاریابی بنا کند و از آن سودببرد.این شامل 4 بعد تمرکز روی تعیین ،حق استفاده،انتشار و بکارگیری اطلاعات است(لئونیدو و تئودوزیو2004).تعیین اطلاعات صادرات می تواند از طریق منابع مختلفی به دست آید.برخی مطالعات روی منابع اطلاعات بازاریابی صادرات عمدتا اهمیت دسته بندی شرکتها را وابسته به باشد.• مدیریتCRM فعالیتی نیست که تنها در بخش بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد بلکه شامل تغییرات مداوم در مراحل، فرایندهای کاری و فرهنگ سازمانی می باشد. اطلاعات جمع آوری شده مشتریان به دانش های سازمانی مبدل می گردند که از آنها به منظور برتری یافتن بر رقبا در جهت دستیابی به موقعیت های بازار، استفاده می گردد.crm يا مديريت روابط با مشتری را يکی از کليدهای تعيين کننده موفقيت شرکتها در قرن 21 ذکر کرده اند. از نظر بسياری از شرکتها، CRM راهبردی تجاری است که سود، درآمد و رضايت مشتری را با لحاظ موارد ذيل برآورده می سازد.• ايجاد سنجشهای مرتبط با مشتری مانند امور مشترکين• تقويت رفتارهای سازمانی به گونه ای که در جهت تحقق نياز و رضايتمندی مشتری باشد.• انجام فرايندهای متمرکز بر مشتریسازمانها بايد بدانند که CRM، در دراز مدت ارزش خود را نشان می دهد. تحقق CRM منوط به آن است که سازمان آن را به عنوان راهبردی برای کل سازمان تعريف کند.فعاليتهای CRM، بايد قبلاً روش دوم را انتخاب کرده است، در این زمینه میگوید: “به نظر ما سیستم Dynamics AX میکروسافت ابزاری است که نوع و زمینه بازی را در مقایسه با سیستم JD Edwards شرکت Oracle تغییر داده است. همچنین، بررسیهای ما نشان میدهد که با استفاده از سیستم میکروسافت ـ در مقایسه با سیستم شرکت Oracle ـ بیش از ۵میلیون دلار در هزینههای مالکیت و نگهداری شبکه صرفهجویی شده است.لازم به ذکر است هدف از مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ایجاد و حفظ ارتباطی بلندمدت با مشتریان به طوری که هر دو طرف از آن سود ببرند، است. این روش سازمانها را قادر می سازد روابطشان را بطور موثری با مشتریانشان مدیریت کنند. بدون شک این روش میتواند، به شرکتهای ایرانی نیز برای تولید کم هزینهتر و با کیفیتتر محصولات کمک کند.تمرکز دارند، منجر به شکست پروژه پیاده سازی سیستم CRM خواهد شد. لذا برای افزایش ضریب اطمینان در موفقیت پروژه CRM بهتر است که از خدمات شرکتهای مشاوره مدیریت که بر پیاده سازی راهکار جامع تمرکز دارند استفاده شود تا در پاسخ به سوالات فوق نیز به شما کمک کنند.بی شک فروش قلب تپنده هر سازمانی است و ضعف در مدیریت آن بدون هیچ تردیدی منجر به کوتاه شدن عمر سازمان خواهد شد. یافته ها از بررسی تجربه های متعدد در مدیریت فروش و بازاریابی به این مساله اشاره دارند که کم و بیش اکثر شرکتها در مدیریت فروش چالش های یکسانی را دارند. البته ممکن است که میزان تاثیرگذاری و نیز عمق آنها در سازمانهای مختلف متفاوت باشد. در ادامه برخی از این چالش ها شرح داده شده است.مدیریت فرصتهای فروشدر برخی از سازمانها بدلیل مدل کسب و کاری که دارند و یا نوع محصولی که می فروشند، روزانه فرصتهای فروش زیادی در قالب پیشنهاد و پیش فاکتور ایجاد میگردد. مدیریت فرصتهای فروش ایجاد شده چالشی است ![]() مشاهده پست مشابه : گزارش کارآموزی شرکت صنعتی نیرومحرکه [ يکشنبه 22 فروردين 1395 ] [ 13:01 ]
[ ali ][ بازديد : 581 ]
آخرين مطالب ارسالي
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
صفحات سایت
تعداد صفحات : 13
|
||
[ سرویس وبلاگ دهی][ طراحي : قالب سبز] [ Weblog Themes By : GreenSkin.ir] |