مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری, مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری |
|||
|
![]() کرد.هر مجموعه جدا از فعاليتى كه انجام مىدهد، در نهايت با گروهى سركار دارد كه قرار است نتيجه فعاليت را (به هرنوعى كه باشد) به آن تحويل دهد. به اين گروه «مشترى» مىگويند.بديهى است از آنجايى كه نتيجه نهايى متعلق به مشترى است، نظر او شرط اول فايده دار بودن فعاليت مذكور است. جملاتى مانند «مشترى، پادشاه است» يا «هميشه حق با مشترى است » بيانگر اين واقعيتاند.اگر از برخى موسسات كه شعار «همين است كه هست!» را سرلوحه فعاليت خود قرار دادهاند بگذريم، تمام شركتها، فعاليت خود را صرفاً براى مشترى انجام مىدهند و رضايتمندى او يكى از شروط اصلى بقايشان در بازار به شمار مىآيد. اگر بهترين محصول را داشته باشيد، اما مشترى از آن راضى نباشد، كسبوكارتان به جايى نمىرسد. اصولاً «بهترين» زمانى كه رضايت مشترى در آن نباشد، معنا پيدا نمىكند.در اين راستا يافتن نياز مشترى، اصلاح و سپس برآوردهسازى آن يكى از مسيرهاى موفقيت شمرده مىشود و مجموعهاى كه هنر برقرارى که اکثر شرکتها با آن درگیر هستند. بعنوان مثال فرض کنید شرکتی که در ماه نزدیک به 500 پیش فاکتور صادر کرده و یا پیشنهاد پروژه ارائه کرده است. پس از یک مدت خیلی کوتاه کارشناسان فروش بدلیل تعدد فرصتهای فروش که هر کدام مذاکرات و شرایط فروش متفاوتی ممکن است داشته باشند، فراموش خواهند کرد که هر یک از این فرصتهای فروش در چه مرحله ای از فروش قرار دارد و گام بعدی برای تمام کردن فروش چیست. از طرفی دیگر بدلیل تعدد زیاد فرصتهای فروش، کارشناسان فروش فراموش خواهند کرد که پیگیری موثر فروش داشته باشند. بهمین دلیل فرصتهای فروش بسیار زیادی از دست خواهند رفت.اندازه گیری شاخصهای بازاریابی و فروششاخصهای اصلی فروش و بازاریابی در هر کسب و کاری حکم معیار و سنگ محک را دارند. بعبارت دیگر این شاخصها هستند که به مدیریت بازاریابی و فروش کمک میکند تا سازمان را در مسیر صحیح به سمت فروش بیشتر هدایت کند. شاخصهایی مثل نرخ جذب مشتریان بالقوه، نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان سودآور نخواهند بود، مگر اینکه آنها برای مدت بیشتری حفظ شوند و از شرکت خرید کنند._ جریان حاصله از سودهای کسب شده از مشتریان حفظ شده و وفادار، شرکت را در پوشش هزینه های خود یاری می رساند._ با خرید های بیشتر مشتریان از شرکت، درآمدها افزایش یافته و شرکت از کارایی بیشتری در ارائه خدمات به مشتریان برخوردار می شود، بنابراین هزینه ها کاهش می یابد._ مشتریان خشنود و حفظ شده ( وفادار) موجب جذب دیگر مشتریان بالقوه برای شرکت خواهند بود._ برقراری روابط با مشتریان برای آنها ارزشمند است و در نتیجه مشتریان وفادار حساسیت کمتری به قیمت خواهند داشت.(32)بکارگیری روشهای نوین مشتریمداری و بازاریابی علمی در بانکداری ایرانبازاریابی از ابزارهایی است که میتواند رشد درآمدهای بانک را افزایش دهد. بنا به گفته مدیران بزرگ بانکهای معروف دنیا فقط 5 درصد از مشتریان بیش از 85 درصد سودآوری بانکها را تشکیل میدهند. همچنین تحقیقات محققان امور اقتصادی نشان داده که سابقه مشتریان: این ویژگی می تواند در هر حرفه ای بکار رود، خواه در بخش فروش و بازاریابی باشد خواه در بخش توسعه. داشتن سابقه ارتباطاتتان با مشتریان می تواند کارتان را راحتتر کند، اما می تواند برای دیگر بخش های سازمان نیز مفید واقع شود. شاید شما با یک تأمین کننده خاص در ارتباط هستید که برای نحوه برقراری ارتباط با افرادش دارای قوانین و پروتکل های خاص باشد. ممکن است روزی در مسافرت باشید و یکی از همکاران شما می بایست با آن تأمین کننده تماس حاصل کرده و کاری را انجام دهد. داشتن سابقه ارتباطات که در یک سیستم CRM موجود است به شما پیش زمینه و جزئیاتی از سابقه رابطه شرکتتان با آن تأمین کننده را ارائه داده و همکارتان را از هرگونه مسائل به خصوصی که باید در مورد آن آگاهی داشته باشد مطلع می سازد. پیوستگی ارتباط با مشتریان: همراستا با داشتن سابقه از مشتریان، اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و یا در موقیعت مدیریتی قرار داشته و مسئولیت دیگر کارمندان را بر ![]() مشاهده پست مشابه : گزارش کارآموزی شرکت صنعتی نیرومحرکه [ يکشنبه 15 فروردين 1395 ] [ 6:18 ]
[ ali ][ بازديد : 156 ]
آخرين مطالب ارسالي
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
صفحات سایت
تعداد صفحات : 13
|
||
[ سرویس وبلاگ دهی][ طراحي : قالب سبز] [ Weblog Themes By : GreenSkin.ir] |