مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری, مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری | |||
|
رسمی سازی بازاریابی مشخصه ای است که جهت گیری شرکت را به سوی یک رویکرد عمیق و هدفمند و همچنین به سوی را به استراتژی بازاریابی و فعالیت های بازاریابی هدایت می کند. بنابراین، حتی اگر بازاریابی در شرکت به عنوان منطقه ی عملکردی وجود نداشته باشد، فعالیت های بازاریابی و استراتژی هنوز سیستماتیک و قطعی هستند، و بازاریابی آگاهانه و به عمد در شرکت نزدیک می شوند. در صورت عدم رسمی سازی ، استراتژی های بازاریابی در یک شرکت تمایل به شانس و ه طور اتفاقی نزدیک می شوند. فعالیت های بازاریابی و استراتژی در راههای غیرنظام مند تا آخر ایستادگی می کنند. رسمی سازی بازاریابی با منطق زیر بنای ابعاد تجزیه و تحلیل استراتژیک سازگار است (مورگان و استرونگ، 2003؛ ونکاترمان، 1989) که در آن مستلزم جستجو در فکر و یا حل ژست های مشکل و هم ترازی از منابع در جهت یک هدف خاص می باشد. با این حال ، در مقابل با ابعاد تجزیه و تحلیل کلی تر، رسمی سازی بازاریابی شامل کانون توجه مدیریتی سازمان نگاه کرد. اين مراحل عبارتنداز: جمع آوری اطلاعاتطراحی استراتژیهای بازاریابیمدیریت اطلاعات تماسارزیابی پاسخ مشتریاناين مراحل براي اطمينان از دريافت بازخورد از فعاليتهاي شركت كه چقدر نيازهاي مشتريان را برآورده کرده و چه میزان فعالیتهای بازاریابی در شرکت موثر واقع شده است، طراحی شده اند. 1) جمع آوري اطلاعات Gather Informationاولين قدم در فرآيند CRM جمع آوري و تحليل اطلاعات مشتريان است. سيستم CRM كاركنان را قادر مي سازد تا اطلاعات مربوط به مشتريان را بموقع بدست آورند.برنامه CRM همچنين امكان تحليل اطلاعات مشتريان را فراهم می آورد. بعنوان مثال تشخيص و شناسايي گروههاي صحيح مشتريان، بخش بندي آنها و پيش بيني رفتار و پاسخهاي آنها به فعالیتهای بازاريابي. يك سيستم CRM اطلاعات دريافتي از منابع داخلي وخارجي را يكپارچه مي نمايد. اطلاعات داخلي عبارتند از:ركود تماس مشتريانپاسخ پست و نامهپاسخهاي ايميلبازديد وب سايتارجاعاتتماسهاي در جاهایی ممکن است ، تهاجمی استراتژیک شرکت جلب شود و ایجاد منابع و دارایی که بتواند اهرمی به طرف مزیت رقابتی شود (جانسون و سوهی، 2001).شرکت تهاجمی تر ، راه های بیشتری را پیدا خواهد کرد و از مزیت رقابتی به دست آورده استفاده می کند. یکی از امیدبخش ترین راههای مزیت رقابتی شامل مشتریان و استراتژیکی تهاجمی شرکت به راحتی به رسمیت شناخته شده است. قدرت ، به خوبی در خدمت پایه مشتری است و حق رای دادن مشتری قوی ، دارایی های استراتژیک قدرتمند در مطبوعات برای مزیت رقابتی است (دی، 1994). علاوه بر این ، درک و دانش عمیق از مشتریان و رقبا که توانایی ارتباط برقرار کردن به طور موثر در رابط بازار را پشتیبانی و در نتیجه در جهت ایجاد مزیت استراتژیک بسیار مهم است. از آنجا که شرکت های تهاجمی هستند که برای نیاز به تسلط رقابتی سوق داده می شوند، آنها نیز احتمالا به افزایش مشاهدات روی آوردند. و تجزیه و تحلیل اقدامات رقابتی از طریق نهادینه کردن بازارگرایی اقدام می می تواند سودمند باشد اما اینکه بتوانیم ببینیم که افراد به چه نحوی بر روی این متریک تأثیر می گذارند کار بسیار دشواری است زیرا این متریک بسیار انتزاعی می باشد. برای این کار باید از سیستم هایی نظیر Microsoft CRM استفاده کرد تا بتوان در هر لحظه متریک ها را با دقت بالا کنترل نمود. مطلب مرتبط: سیستم CRM چه امکاناتی در اختیار شما میگذارد؟ همچنین اندازه گیری میزان رضایتمندی مشتری می تواند متریک مشکل سازی باشد زیرا اندازه گیری معنادار آن کار سختی است. فارغ از انجام نظرسنجی و تمرکز بر روی گروه ها، اینکه بتوانیم تشخیص دهیم که مشتریانمان تا چه حد راضی هستند امری غیرمحتمل به نظر می رسد. البته انجام دادن آن خالی از لطف نیست، اما هزینه بسیاری به بار خواهد آورد.اگر به دنبال متریک های قابل انجام هستیم باید یک یا چند متریک را با متریک هایی که برای اندازه گیری کارایی، گزینه بهتری هستند جایگزین کنیم. یکی از متریک های محبوب، تعداد شکایات است.باید به این نکته اگر این چالشها را در کار خود دارید، CRM بهترین راه حل است.
[ شنبه 7 فروردين 1395 ] [ 14:10 ]
[ ali ][ بازديد : 144 ]
آخرين مطالب ارسالي
چقدر و چه وقت به مشتریان تخفیف بدهیم؟ تاريخ : پنجشنبه 11 دی 1393 چطور از بازاریابی افراطی جلوگیری کنیم؟ تاريخ : پنجشنبه 11 دی 1393 سه استراتژی برای ایجاد وفاداری در مشتریان تاريخ : پنجشنبه 11 دی 1393 قیف فروش تاريخ : پنجشنبه 11 دی 1393 اهداف CRM تاريخ : پنجشنبه 11 دی 1393 نرم افزار مديريت crm تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 مدیریت ارتباط با مشتری و چهار عنصر بازاریابی تاريخ : شنبه 11 ارديبهشت 1395 رضایت مشتری با استفاده از حامل های کم هزینه تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 نحوه استفاده از نرم افزار crm تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 آیا سیستم CRM شما به افزایش فروش کمک کرده است؟ تاريخ : يکشنبه 22 فروردين 1395
صفحات سایت
تعداد صفحات : 13
|
||
[ سرویس وبلاگ دهی ][ طراحي : قالب سبز ] [ Weblog Themes By : GreenSkin.ir ] |