مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری, مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری رقابت بر سر قیمت به حفظ و ارتقای وفاداری مشتری به عنوان ابزاری جدید در بازاریابی می اندیشند. (Martin Christopher , 1996 ,P.55-56 )در مفهوم بازاریابی اعتقاد بر ا...
|
|||
|
![]() نتایج تحقیق نشان داد که: تغییرات فرهنگ سازمانی، تغییرات تکنولوژیکی و تغییرات ساختار سازمانی در پیاده سازی و اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر معنادار و مثبتی دارند. طالقانی محمّد2 ، صدرائی سیدعلی3 ( 1387) تحقیقی تحت عنوان ارائه یک مدل مفهومی به منظور تبیین فرآیند کیفیت – رضایت – وفاداری در صنعت بانکداری مطالعه موردی: بانک ملت استان گیلان انجام دادندکه نتیجه آن به شرح ذیل است :این مقاله به تبیین فرآیند کیفیت – رضایت – وفاداری در شعب بانک ملت استان گیلان ، از طریق بررسی تأثیرات متغیرهای رضایت ، تصویر ذهنی از بانک ، تصویر ذهنی از زنجیر بانکی، کیفیت خدمات و تنوع خدمات پرداخته است. از این رو در راستای اینکه چگونه متغیرهای یادشده در یک فضای بانکی ، وفاداری را شکل می دهند تلاش شده است با شناسایی شاخص های هر متغیر ، به مدیران و رؤسای شعب بانک ملت این امکان داده شود تا استراتژی های مناسب اثربخش برای وفادار نمودن مشتریان را طراحی و پیاده پذیر نیز باشد برآورده سازیم.تأمین نیازهای اضافی مشتری بر ارزش اصلی محصول می افزاید و در اینجا مسئله مهم اجرای کار به نحو مؤثر و نتیجه بخش و در نظر داشتن نیازهای مشتری است.اهمیت روز افزون حمایت از مشتری:افزایش رقایت (مشتری حق انتخاب دارد) 2. مشتریان آگاه هستند 3. تشابه محصولات (که نیازمند متمایز کردن فروشندگان است) 4. افزایش تقاضا برای حمایت بهینه 5. توجه به هزینه های دوره عمر (محصول) 6. تمایل مشتریان به پرداخت در برابر ارزشهای واقعی یا ذهنینقش رقابت در جذب مشتری:طبیعتا" جایی که بازار جذابی وجود داشته باشد رقبا به دنبال یافتن معاملات پرسود خواهند بود. رقابت امکان بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می دهد و بر حسن انتخاب و اطلاعات آنها در مورد فروشندگان متعدد می افزاید نباید رقابت را امری منفی بدانیم رقابت کار ما را کارآمدتر ساخته و بسیاری از شرکتها را وادار می کند تا بیش از پیش مشتری گرا باشند.روشهای جذب مشتری:6 راه برای جذب مشتری وجود اند. سازمانهایی که فرهنگ مبتنی بر ارائه ارزش به مشتری را در تمام فرایندها و اقدامات خود تقویت می کنند عملکرد تجاری برتری نسبت به بقیه دارند. (Sawhney , Piper, 2002 , p.260 )مفهوم ارزش از دید مشتری را می توان به صورت یک تساوی مطرح نمود : ارزش دریافتی مشتری برابر است با تفاوت بین "منافع کسب شده" و "هزینه های پرداخت شده". در این رابطه پرداختی ها و عایدی ها تحت تاثیر ادراکات و نیز انتظارات مشتری طی فعالیتهای جستجو ،کسب، استفاده و نگهداری کالا یا خدمت قرار میگیرند. (Huber et al. , 2001, p.41) صرفنظر از نوع صنعت و محصول، سازمانها در تلاش برای کسب موقعیت ممتاز در ذهن مشتری ،خلق روابط پایدار با وی، افزایش میزان وفاداری و رضایت بخشی و برآوردن بهینه نیازها و خواسته های بازار مصرف، به تولید و عرضه کالاها و خدمات متناسب با نیازهای بازار پرداخته و در ازای صرف منابع مادی ،انسانی و اطلاعاتی قیمتی برای محصول خود پیشنهاد می دهند. مشتریان نیز جهت برآوردن برای آن هزینه کرده چه راهکاری اندیشیده اید؟ از طرفی هم نمی توان دسترسی به اطلاعات مشتریان را محدود کرد چرا که در آن صورت کارکنان فروش به چه کسی می توانند بفروشند؟ از سوی دیگر یکپارچگی اطلاعات مشتریان نیز در تمام سازمان باید حفظ شود. ثبت اطلاعات مشتریان در فایلهای مختلف اکسل، هزینه های زیادی را به سازمان تحمیل میکند.تمامی چالش های فوق و نیز چالش های دیگری که روزانه همه مدیران با آنها مواجه هستند، در نهایت منجر به کاهش فروش خواهد شد. اما برای رفع این چالش ها و نیز چالش های دیگری که ممکن است سازمان در زمینه مدیریت فروش با آن مواجه باشد، می توان از سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM) استفاده کرد که امروزه طبق گزارش تحلیلی شرکت Bain & Company برترین ابزار مدیریتی سالهای اخیر می باشد. شرکت مشاوره مدیریت کارا سیستم یکی از معدود شرکتهایی است تجربه های موفق زیادی را در زمینه مدیریت بازاریابی و فروش و نیز پیاده سازی سیستم CRM در اختیار دارد. ![]() مشاهده پست مشابه : گزارش کارآموزی شرکت صنعتی نیرومحرکه [ سه شنبه 10 شهريور 1394 ] [ 20:40 ]
[ ali ][ بازديد : 158 ]
آخرين مطالب ارسالي
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
صفحات سایت
تعداد صفحات : 13
|
||
[ سرویس وبلاگ دهی][ طراحي : قالب سبز] [ Weblog Themes By : GreenSkin.ir] |